Waarom wordt Pinkpop dit jaar niet met Pinksteren gehouden?

Mijn geheugen zegt dat dat "vroeger" wel altijd zo was, het heet tenslotte niet voor niets PINKpop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
Amadea
10 jaar geleden
Dat is al drie jaar zo. Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/entertainment-muziek/overig/pinkpop-jaar-pinksteren.63872

Het beste antwoord

Volgens ons aller Wikipedia:

"In principe wordt het evenement in elk jaar waarin Pinksteren vroeg valt, niet met Pinksteren gehouden, maar in een ander weekend, dat in of dichter bij de maand juni ligt. De reden hiervoor is dat Pinksteren dan te ver van andere Europese festivals zou liggen en er dan niet veel bands op tour zijn naar een ander festival in Europa met als gevolg dat er in het Pinksterweekend te weinig bands zouden kunnen optreden op het evenement. Hiermee had het evenement een slechte ervaring gehad in 2005."
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heeft te maken met de datum van Pinksteren. Als deze te vroeg valt dan zijn de grote acts nog niet aan het touren. Daardoor wordt het programeren van deze artiesten lastig en duur. Pinkpop heeft zo lang mogelijk willen vasthouden aan de datum van Pinksteren maar heeft dit toch in 2008, 2010 en 2012 los moeten laten